به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مدیرکل میراث فرهنگی در این خصوص اظهار داشت: رونق این عرصه، ترویج و فرهنگ سازی برای معرفی بهتر صنایع دستی و هنرهای سنتی و نیز ارتقای ارتباط مخاطبان با این آثار است. مسئله مهمی که در دنیای امروز و در عرصه صنایع فرهنگی نقشی تعیین کننده دارد و سرمایه گذاری های زیادی برای پذیرش آثار از سوی مخاطبان و شناساندن وجوه مختلف آنها صورت می پذیرد. بی تردید یکی از اقداماتی که در زمینه تولیدات فرهنگی مثل صنایع دستی و هنرهای سنتی در جذب مخاطب و نفوذ در میان لایه های مختلف جامعه تاثیرگذار است، برگزاری نمایشگاه های ترویجی است.
محمدمهدی شرافت هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را معرفی صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و فعالان این عرصه، درآمدزایی و کارکرد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دانست و افزود: پیگیری این اهداف برای اعتلای جایگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران، ضرورتی مهم است.
وی خاطرنشان ساخت: ارائه آثار هنری در رشته های مختلف مثل معرق، منبت، دستبافته های داری، نساجی سنتی و ... از یک سو نشان دهنده ظرفیت بالا و تنوع قابل اعتنای تولیدات این عرصه است که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای مخاطب امروز باشد و از سوی دیگر موجب می شود تا نسل جوان جامعه بیشتر با آثار این حوزه آشنا شوند و به آن گرایش پیدا کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش و ارتقای سطح مهارت حوزه مشاوران و مدیران در سطح استان از مهمترین رویکردهای حوزه صنایع دستی در سال جاری است.
گفتنی است این نمایشگاه که با حضور صنعتگران و هنرمندان از سی استان کشور در دویست و ده غرفه کار خود را آغاز کرده بود شب گذشته پس از پنج روز به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/